Peristiwa kedai kasut

Sewaktu tengahari tadi, saya ke Jusco Maluri. Asalnya mahu membaca buku, namun atas pelawaan separuh manja, separuh paksa oleh salah satu senior staf di tempat saya berkhidmat, saya akur. Kuasa wanita.

Selepas makan, saya terdengar perbualan 3 lelaki di bahagian kasut.

Alfredo Batista : Kau jangan tanya kasut ni diperbuat dari apa. Kau jual je.

Ghufran Massod : Mana boleh macam tu bang.

Alfredo Batista : Kau jangan tanya boleh? Jual je.

Pinocollo Peronna : Entah kau ni. Aku sepak kang kau ni.

Alfredo Batista : Kau jual jer..yang lain takyah ambil tahu..

Ghufran Massod : Mana boleh bang..saya cari rezeki, saya kena tahu..

Pinocollo Peronna : Kau ni..jual je la..kita kan kerja je..

Alfredo Batista adalah penyelia. Ghufran Massod dan Pinocollo Peronna adalah kawan baik yang baru masuk kerja (melalui pemerhatian 30 saat saya)


Saya tak tahu apa jadi lepas itu. Mungkin kasut yang dijual adalh diperbuat dari kulit biawak pasir. Ataupun mungkin diperbuat daripada babi yang betul-betul babi yang ada virus tu. Tapi, saya yakin Ghufran Massod tak akan berhenti kerja walaupun itu sah kulit babi.

Kerana dia adalah cerminan remaja masakini.

p/s : Alfredo, Ghufran dan Massod sekadar anonim yang saya berikan nama secara sukahati. Yang lain adalah kisah benar

8 balasbalik:

    Salam..
    Hahaha . Haru biru remaja masa kini.

     

    mmg la xkeje,
    mati.

     

    Entahlah Amer, cuba lihat di kedai tujuh sebelas, ada jual arak namun pekerjanya melayu..jadi apa hukumnya?

     

    Kadang bende terang haram. Sudah dihuraikan benda haram. Tapi masih mencari-cari pendapat untuk menyokong benda haram ni. Halal dan haram sudah bercampur macam aBC dan Rojak. Haru.

     

    awek bru ajak pg kdi kasut?

    haha

     

    saw u just now
    mr mus berbaju kelabu eh
    hehe

     

    wah.. makin 'tua' ko semenjak dok keje kt pustaka buku tu... huhuhuhu....

     

    haslina,
    haha kan?
    macam filem tu nya juga...

    zurina,
    ye ker? saper kata x kejer mati?

    fusarium,
    hukum tu urusan dia dengan Allah,
    kita sebagai masyarakat, macam amna?

    haslina,
    tu la..sebenar nya ada isu lebih besar dari kisah ni,
    saya letak kemudian..

    nd,
    awek?
    haha..kalaulah ada..
    kau?

    reez,
    yeker? kat mana?

    ratna,
    haha..saja nak seimbangkan dengan aku yang kiut ni.

     

Blogger Templates by Blog Forum