Entri Ke-50

ini adalah entri ke-50

aku mahu menjadi penulis. tapi aku kurang menulis. katakan saja aku ini pemalas. ya. sejak akhir-akhir ini aku sangat kurang menulis. aku sangat cemburu melihat seseorang boleh menulis dengan begitu banyak. A.Samad Said misalnya, mampu menghasilkan sebanyak 68 puisi hanya ketika beliau berada di Korea.

Mungkin aku boleh dikatakan sebagai penulis ruwet. Aku sangat memilih dalam menghasilkan sesuatu. Aku pernah 'dipaksa' dan memaksa diri menghasilkan sebuah skrip drama tv hanya dalam ruang lingkup 3 hari. Hasilnya?? Walaupun ia skrip pertama yang pernah kutulis dan ianya diterima RTM (aku terpaksa memberitahu) aku sangat hampa. Ingin kuberhenti menulis skrip. Langsung. Sahabat menghalang.

Aku telah dicabar oleh ruang. Aku dicabar oleh suasana. Aku dicabar oleh harapan. Adakah kau mencabar aku? Melalui entri-entri aku sebelum ini, adakah aku mampu?

15 balasbalik:

    amer, kalau begitu kata2 anda maka aku merasakan aku ini langsung tiada apa...

    aku juga ingin menulis... ingin sekali menjadi penulis...

    tapi, anda sendiri maklum... jika anda sendiri, ya, jika itu kata2 yang terlahir dari sanubari anda, maka aku seharusnya menyumbat mulutku dengan kain lalu diam dan mula komited...

    amer, anda punyai kesempatan lebih daripada aku...

    aku baru hendak mengapung, tapi anda sudah mula berenang...

    anda fikirkanlah... dicabar atau tercabar?

    hanya anda yang mampu menilainya...

     

    ala x kn pasal cerita tu jadi cm s**l ko nk give up kot..

    tulisan ko ok pe..

    tp klu ko tulis sajak ak x bape nk paham la..

     

    muz...

    aku tak pernah kenal muz yg lemah semangat...

    sape tuh....??

     

    ala...
    macam la kat m'sia ni ada satu je stesen tb.astro ada...tv3 ada...xnak anta local, anta kat s'pore...

     

    'Emo' la lu beb.. relax la...

     

    Yeah you can.

    John Hafiz cakap, klu neem dikatakan ada rupa, maknanya semua objek atas dunia ni ada rupa.

    Tambah sket, klu neem bleh jadi penulis, damn sure you can too.

     

    This comment has been removed by the author.

     

    inilah dia seorang penulis yang sebenar - perasaan itu yang memberitahu yang kau adalah penulis. aku percaya itu isi hati mu. si penulis muda. teruskan. aku akn terus di belakangmu.:)

     

    emm.



    aku suka cerita biawak pasir kau.



    melihat penoooh minat.


    hurm.



    kita buat stesen tv sendiri dan kita tygkan hasil karya kita sendiri dan kita bikin karya kita sendiri. jiwarasa/rakan taufan/gerila karya/kerjalammma kan ada.

    apa susah.

     

    aku tertinggal satu lagi nama baru kita.

    -angkara

    maaf pengcadang 'angkara'.

     

    penulis terkenal bermula dgn karya yang bodoh. jangan risau. teruskan menulis kerana selepas kau mjadi prolifik, tulisan pertama yang mempamerkan kebodohan itulah yang akan dikaji semula.

    akiramenaide, gambatte kudasai!

     

    This comment has been removed by a blog administrator.

     

    ratna,
    terima kaqsih teman

    bal,
    x faham? takper...
    nanti kau belajar dengan othman zainuddin yer...

    ma piece of art,
    haha,kadang2 rasa kecewa tu muncul pula...

    am,
    terima kasih..hantar kat holywood boleh tak?

    zul,
    haha....yeke?

    neem,
    haha...thanx..semangat kembali!

    coffeeholic,
    aku mau menjadi orang di depanmu..

    john,
    haha..betul..betul..

    rudy,
    terima kasih bloggers senpai,
    tiba2 je rasa terharu.

     

    ala amer zaman..
    rilek la..
    usia muda lagi kot.

    kalau nk tulis,,
    start la dari sekarang.

    nanti senang sikit..
    erm..

    saya nk belakon jugak..

    hehe..

     

    pinjam rambut palsu boleh???
    kau bukan sahabat aku andai kat berbuat begitu kawan..

     

Blogger Templates by Blog Forum