kerja sahabat

aku tak tahu kenapa harus aku suka padanya. itu tak apa. tapi aku juga tak tahu kenapa aku harus terus mengejarnya. mungkin itu juga tak apa. tapi....teman-teman aku pula yang risau tentang pilihan yang ingin aku lakukan. kenapa korang semua begitu risau.

merc: kau jangan jadi bodoh boleh tak? orang dah tak sudi buat apa kau kejar. cuba kau kira berapa ramai gadis di dunia ni. ha? perempuan semua anggap kau sebagai entiti comel yang akan digunakan jika diperlukan sahaja.

aku senyum. tak terhiris pun.

baldi: dia cantik siot. tapi..menurut tilikan aku, semester 5 baru kau ada awek

aku senyum. tak hampa pun.

ratna: aku tak sukalah dia.

aku senyum. tapi aku suka

finho: kau ni. kau tak rasa buang masa ke? tapi kalau itu yang kau pilih...

aku senyum. dia serius. aku senyum.

kenapalah kamu semua risau sangat tentang aku. tiba-tiba aksara SHAABTA berlegar-legar di otakku. aku fikir. aku buka kamus. baru aku faham. itulah namanya sahabat.

terima kasih sahabat.

5 balasbalik:

    cinta sehala tiada makna
    cubalah cintai Yang Esa
    untuk cinta kita lebih bermakna
    juga jangan lupa dengan cita kita..

     

    haha.....thanx

     
    On March 7, 2008 at 12:18 PM ratna said...

    aku tak suka teori dia. bukan orangnya.

     

    cinta tiada tandingan...
    cinta Ilahi...
    try it...
    you'll know how it feels...
    the thing i'm feeling now...
    stay single pun orait hape...
    jgn difikirkan sgt...
    i've been in ur shoe...
    cinta Allah lagi fulfilling...
    and full of feelings... trust me buddy..
    =)
    yow... hit me back...!

     

    ak tau x mudah nak jatuh cinta,
    sekali kita jatuh, susah kita nak bangun..
    tp kita lelaki, kita ada 9 akal..
    guna akal sebaik2nya..
    apa guna kita dianugerahkan sampai 9 akal klu kita x dapat tawan 1 akal??
    usaha, klu die memang milik kita, x lari ke mana.. tp klu kita x usaha, ape pun x jd..
    guna la moto ni sebagai motivasi
    "usaha tangga kejayaan"

     

Blogger Templates by Blog Forum